woensdag 21 april 2010


Vorige week donderdag heb ik door toeval een presentatie meegemaakt van de modeontwerper Jaap Rijnbende. Het was in het Jopie Huismanmuseum in Workum.
Een boeiend verhaal van een autodidakt met een bewogen leven (evenals Jopie Huisman) met een modeshow er achteraan. De strekking van het verhaal: "elke vrouw is mooi" maakte het publiek (voornamelijk vrouwen) zichtbaar blij. Het was trouwens voor het eerst van mijn leven dat ik bij een modeshow was. Mode is ook een vorm van kunst met al zijn voorbijgaande stromingen. Maar in de zestiger jaren had ik nog het idee dat elke  modeontwerper  een poging deed om iets blijvends te brengen. Toen de popart toch weer verdween dacht ik: weer niet gelukt. Nu weet ik beter:
 "Fashion is made to become unfashionable."
Coco Chanel

1 opmerking:

  1. ik wist vrijwel niets van Jopie Huisman behalve dat hij voddenman was, maar ben zijn site gaan bekijken, wat mooi! En ik begrijp ook waarom je met hem vergeleken wordt.Die aandacht voor het onzienlijke.

    BeantwoordenVerwijderen