dinsdag 8 juni 2010

EEN LIEFDESVERHAAL Gister ben ik naar het Fries letterkundig Museum Tresoar in Leeuwarden geweest. Onlangs is de biografie van de Friese dichter en politicus
Fedde Schurer (1898-1968) verschenen van de hand van Johanneke Liemburg.   Omdat Fedde de broer van mijn Pake Tsjipke was, en dus mijn oud oom , heb ik daar natuurlijk belangstelling voor. Ik raakte door het verschijnen van dit boek opnieuw geïnteresseerd in de geschiedenis van mijn familie van moeders kant. Zo kwam het dat ik gisteren in het museum zomaar inzage kreeg in de brieven van mijn overgrootvader Bouke Schurer geschreven aan zijn verloofde Gryt in 1889 en 1890!! Ontroerende woorden. Zo oud en toch  van alle tijden. Twee mensen die hun leven hebben gedeeld in een heel klein huisje aan de dijk in Lemmer.Vandaag loop ik nog een beetje met mijn hoofd in het verleden. Foto: Fedde Schurer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten