zondag 6 juni 2010

PIETERPAD Vrijdag heb ik met mijn dochter een stuk van het Pieterpad gelopen. Het traject liep van Winsum naar Groningen. De zon scheen en de wind kwam uit het noorden. Het kon niet mooier. Ik moest denken aan een regel uit het ontroerende gedicht Moeder de vrouw van Martinus Nijhoff: "Mijn hoofd vol van het landschap wijd en zijd.."
Onderweg kwamen we langs het romaanse kerkje van Oostum dat veel schilders van de Groninger kunstkring De Ploeg heeft geïnspireerd. Ook Jannes de Vries (1901-1986) hoorde bij deze kring. Dit schilderij van hem laat voor mij de grote pracht van het Groningse landschap zien. Het Broodje Pieterpad onderweg voldeed niet echt aan onze verwachtingen. De woorden bij de spoelknop op het toilet maakten alles weer goed: "Indien noodzakelijk, spoelknop langer ingedrukt houden!" Vrolijk liepen wij verder. Dit pad wordt zeker vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten