zaterdag 10 juli 2010

SHADOWLANDS

Vandaag klaagt zelfs de groenteboer op de markt over de temperatuur. Dat heeft hij de afgelopen winter nooit gedaan. Maar het is nu verzengend heet. De enige manier om dit te ontvluchten is een boek onder een boom, of een mooie film. Een van de mooiste films die ik heb gezien gaat over het liefdesverhaal van de Engelse schrijver en professor C.S. Lewis (Anthony Hopkins) en de Amerikaanse dichteres Joy Gresham (Debra Winger): Shadowlands. Ik kan trouwens wel een filmtip gebruiken: het blijft voorlopig zeer warm.

3 opmerkingen:

  1. Had je mijn lijstje al bekeken? Bekijk in ieder geval de film van cineaste Suzanne Bier. Prachtige Deense films.

    En een echte aanrader, wel heftig, is On Il y a longtemps que je t'aime met Kristin Scot Thomas.

    En deze tip, kreeg ik van mijn zus: http://www.youtube.com/watch?v=-3uOOhm8Fj8

    Veel kijkplezier!!

    groet Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik heb zeker naar je geluisterd! Il y a longtemps heb ik gezien. Prachtig. Suzanne Bier nog niet. Je verwijzing naar you tube smaakt naar meer!!!!!
    groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oké, lees eea over Suzanne Bier eens op Wikipedia, dan zie je wat ze allemaal gemaakt heeft. After The Wedding is fenomenaal....ook wel heftig, maar dat zijn skandinavische films doorgaans wel.

    Denk ook nog even aan de typisch Britse actrice Brenda Blethyn. Met name in Secrets en Lies en Saving Grace is ze geweldig. Wellicht te bestellen via het internet of bij een goeie videotheek, of winkel waar ze ook kwaliteitsfilms verkopen.

    Veel plezier morgen, zit hier lekker met de deur open te wachten op een verfrissende onweers- en regenbui....de donder klinkt al in de verte.

    Groet Marianne

    BeantwoordenVerwijderen