vrijdag 21 januari 2011


KNECHT EN BAAS

Dit is voor mij een bijzondere foto: de werf van mijn overgrootvader. Mijn ene overgrootvader van vaderskant bouwde schepen, hij was "hellingbaas". Mijn andere overgrootvader van moederskant was timmerknecht op zelfde werf.
Op deze foto zijn ze allebei nog kind, en staan ze links vooraan op de foto aan de hand van hun beider moeders. Bijna naast elkaar. Later worden ze knecht en baas. Veel later worden ze wonderlijk genoeg allebei mijn overgrootvader.

"Every book is a quotation; and every house is a quotation out of all forests, and mines, and stone quarries; and every man is a quotation from all his ancestors".

Ralph Waldo Emerson


1 opmerking:

  1. Fantastisch, ziet er prachtig uit! Kan me voorstellen dat je dit heel dierbaar is.

    groet Marianne

    BeantwoordenVerwijderen