donderdag 5 juli 2012


"Als ik schilder kan ik hier niet omheen: 
het is en blijft van het grootste belang
 om altijd te blijven tekenen
 en te zoeken naar toonwaarden."
T. Robinson

Op de zelfde tentoonstelling stond ik opeens voor dit schilderij van Theodore Robinson 1852-1896 V.S. Ik heb het al eens op dit blog geplaatst omdat ik het heel bijzonder vind. En nu vanuit de warme straten van Florence in het koele museum, ook al een heerlijke overgang, stond ik op eens oog in oog met dit prachtige werk.
Als deze tijdelijke tentoonstelling er niet was geweest had ik er voor naar Amerika moeten reizen.




 Beeld: Theodore Robinson       "Angelus"

2 opmerkingen:

  1. Moooooi!! Geniet van Firenze. Hebben jullie de klokken al horen luiden?

    Nog even en dan gaan wij ook...zinin :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk vooruitzicht hebben jullie!

    BeantwoordenVerwijderen